Łączna liczba wyświetleń

Jak zrobić mini golfik

Jak zrobić mini golfik

Początek 


Robimy od góry czyli od golfu, a następnie dziergamy kryzę  
W zależności od grubości włóczki , ja wykonałam golfiki z podwójnej nitki Margareta  coats 100% akryl.
Nabrałam 76 oczek  i na okrągłych drutach (40 cm) zrobiłam golfik ściągaczem 2 o. prawe, 2 o. lewe, mniej więcej 19 cm.
Następnie przechodzę do kryzy (cały czas oczka prawe można też ryż, ale prawymi wygląda chyba lepiej)
Moje 76 dzielę na 4 części, ale w następujący sposób :
10 oczek,  1 o, 16 o, 1 o , 20 o, 1 o, 16 o, 1 o. 10 oczek 
(teraz już nie robimy na okrągło i zmieniamy druty na grubsze).
Początkującym proponuję na pojedyncze oczka nałożyć markery przy nich będziemy dodawać po 2 oczka na kryzie.
W co drugim rzędzie w wyznaczonych miejscach dodać 2 oczka. Zasada jest taka, żeby w co drugim rzędzie robótki przybywało 8 oczek. 
Pierwszy rząd kryzy wygląda tak:
10 oczek, narzut, 1o, narzut, 16 oczek , narzut, 1o, narzut, 20 oczek, narzut, 1o, narzut, 16 oczek, narzut, 1o, narzut i 10 oczek
Odwracam robótkę i przerabiam oczkami prawymi (narzuty przerabiam jako oczko prawe przekręcone).

Po wykonaniu odpowiedniej szerokości kryzki, zamykam oczka we wszystkich częściach robótki oprócz tej środkowej czyli przodu golfiku.

Następnie przerabiam 4 rzędy przodu, a potem w co drugim rzędzie gubię oczko ale nie zaraz na początku robótki tylko przerabiam 3 oczka , a 4 i 5 oczko przerabiam razem, to samo na końcu robótki, 4,5 razem i potem 3 ostatnie na prawo.

I tak, aż na drucie zostanie kilka oczek, które zamykam w jednym rzędzie.



Zszyć tył kryzki i gotowe
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz